Powodzenie rynku motoryzacyjnego w dużym stopniu wynika z kolosalnej konkurencji trwającej na nim. Bezustannie pojawiają się oryginalne firmy gotowe do rywalizacji technologicznej – niekoniecznie oferujące całe samochody, ale np. próbujące zaproponować wielkim markom pomoc konstrukcyjną przy układach spalania, wtryskiwaczach samochodowych lub systemach hamowania. Dowolny detal konstrukcyjny pojazdu, który jedynie wolno w jakiś sposób udoskonalić i usprawnić, wart jest rozważenia, o ile tylko wydatki jego wprowadzenia nie będą niekorzystnie oddziaływały na finalną cenę pojazdu.

Współczesny kontrahent niezwykle z zapałem inwestuje jednak w pojazdy, jakie starają się wykorzystać technologie do dobrych celów – np. zbudowanie przyjaźniejszych wtryskiwaczy paliwa pozwala ograniczyć wydychanie ujemnych substancji do atmosfery, lub przekłada się na zmniejszenie spalania.

Wszelkie te argumenty przemawiają konsumentom do wyobraźni i powodują, że rynek niesłychanie z przyjemnością wita wszystkie tego typu przełomowe rozwiązania, prędko kopiując to co perfekcyjne u rynkowych konkurentów. Rozkwit motoryzacji w ostatnich latach był imponujący, czego najlepszym argumentem jest chociażby sukces wozów zasilanych elektrycznie czy lista wtryskiwaczy. Spalanie w silnikach benzynowych pozwala osiągać w tej chwili o wiele lepsze wyniki oraz sprawdza się na dłuższe dystanse, w jakim miejscu niemożliwym byłoby cykliczne uzupełnianie energii silników zapewniających efektywną jazdę.

Z tego względu wydaje się, że samochody wyposażone w silniki spalinowe i wtryskiwacze paliwa przez długie lata w dalszym ciągu będą najistotniejszym towarem wyprzedawanym na rynku motoryzacyjnym. Nie oznacza to jednak, że inżynierowie nie pracują nad poprawą działania aktualnych wtryskiwaczy w celu poprawienia ekonomii spalania w klasycznych silnikach. Wyniki pieniężne są dla kierowców niebywale istotnym czynnikiem i znaczne obniżenie spalania poprzez wprowadzanie innowacji inżynieryjnych pozwala podnieść renomę marki i sprzedać znacznie więcej sztuk. Nakłady na badania oraz rozkwit obiecujących projektów w motoryzacji rosną w takim razie z roku na rok oraz gwarantują stały napływ prototypów.