W przeciągu minionych kilkunastu, a może nawet kilku lat, nasze rodzime rolnictwo, praktycznie pod każdym względem oraz nieodwracalnie zmieniło swoje oblicze. Liczne drobne zagrody zostają scalane w olbrzymie latyfundia, w jakich nie ma możliwości działania bez adekwatnie zaopatrzonego parku maszynowego. Znaleźć się w nim powinny nie wyłącznie ogromne traktory, agregaty uprawowe, kombajny oraz naczepy. Szablonowym detalem wyposażenia są przenośniki, na ogół modele ślimakowe, które stanowią niezwykle kosztowne wsparcie w transporcie przeróżnych materiałów, po największej części zbóż i pasz. Używane są zarówno do przenoszenie tych materiałów z pojazdów dostawczych lub przyczep do silosów, jak też przeznaczonych do magazynowania hal.

To naturalnie dzięki temu, iż mogą transportować materiały nie jedynie w poziomie czy w lekkim nachyleniu, niemniej jednak też w pionie, pozwalają na pełne wykorzystanie powierzchni, na przykład w dwupoziomowych pomieszczeniach gromadzenia zbóż czy innych surowców. W czasie żniw, gdy pogoda nie zawsze bywa przydatna, sprawny przewóz ma duże znaczenie. Ogrom wyrobów, które człowiek jest w stanie wytworzyć, nie zawsze wynika z konieczności czy potrzeb – wszak te jesteśmy w stanie sztucznie „wywoływać”. Tak rozległa gama produktów dostępnych na rynku nie jest również jedynie zasługą ludzkiej siły lub zręczności. To między innymi z bezsilności, niemocy i licznych ograniczeń opisującej nas fizycznej powłoki, ludzka pomysłowość czerpie wiele inspiracji oraz początkowo może dziwaczne rozwiązania, ma prawo stanowiące odpowiedź na wąskie potrzeby, stają się nagle standardem.

W przemyśle przenośniki stanowią konieczny detal, gwarantujący podejmowanie tak wielu, w pewnych momentach skomplikowanych, wymagających sprytu i niebywałej krzepy działań wytwórczych – uprzejmie zapraszamy transportery taśmowe. Zamieniają człowieka w sposób niezastąpiony – jakkolwiek to brzmi. I nie wynika to wyłącznie z mniejszych kosztów, jakie gwarantuje automatyzacja, czy większej wydajności. To też sprawa bezpieczeństwa, albowiem tylko w taki sposób wolno ustrzec personel przed bezpośrednim kontaktem z niebezpiecznymi, wrogimi materiałami. Poza tym, przy tak kolosalnej konsumpcji, inne, w tym ręczne metody przewozu, nie byłyby w stanie zaspokoić wymogów przemysłu w tym zakresie.