Marketing dzieli się na różne typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak też wiele innych, lecz statystyki wskazują jasno, że na ludzi najodpowiedniej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym rozkładom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, niemniej jednak nie jedynie – wchodzi w to bezsprzecznie także reklama telewizyjna lub internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki.

Mimo, że dziś większa część ludzi ma dostęp do internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się otwarcie do rąk ewentualnego kontrahenta czy też wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie wyłącznie jest ku temu okazja. Ta schematyczna reklama pewno zawsze będzie kultowa, a wszystko wskutek tego, iż najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Jako, że reklama dzieli się na nowoczesną typu długopisy z grawerem oraz szablonową, wydaje się, że możemy skorzystać z obu odmian reklamy oraz dopiero w owym czasie możemy mówić o sukcesie. Bywa tak, niemniej jednak to, że dostępnych jest tak wiele typów reklam w żadnym razie nie świadczy, iż powinniśmy korzystać z nich wszystkich, szczególnie, że zazwyczaj nie należy to do tanich przedsięwzięć, a tak w rzeczywistości nie każda reklama zadziała w wypadku każdego artykułu bądź usługi. W reklamie niezwykle, jak nie najistotniejsze jest dobranie porządnego rodzaju właśnie do usługi bądź sprzedawanego produktu.

Reklama dzisiejsza taka jak reklama internetowa nie będzie działała tak porządnie na przykład w wypadku osoby świadczącej usługi w małym mieście, polegające na wykończeniu wnętrz mieszkalnych lub wykonywaniu dachów, bowiem w jej przypadku porządniej sprawdzi się znacznie bardziej szablonowa metoda, czyli ulotki, czy plakaty i ewentualnie billboardy, innymi słowy taka większa ulotka. Imponujące będą także wizytówki. Wszystko zależy wobec tego od konkretnego człowieka i proponowanych usług czy artykułów.