Bez względu na pragnienia, czy konieczność, każdy z nas bywa adresatem reklam, jakie widujemy regularnie niemalże wszędzie. Reklamy znajdują się w telewizji, w radiu, w Internecie. Gazety i czasopisma są źródłem reklam, idąc ulicami dostrzegamy banery reklamowe, afisze z różnymi produktami, bądź popularnymi artystami w konkretnych kreacjach ekranowych. Bywając w sklepie często dokonujemy zakupu poddając się wyglądowi opakowania, wizerunkiem wskazującym co jest w środku. W domyśle reklama powinna mieć przede wszystkim rolę informująca, uwydatniającą wartości dodatnie reklamowanego artykułu.

W praktyce reklama sponsorowana wręcz napastliwie zwraca na siebie uwagę przyszykowaną przez specjalistów od sprzedaży barwami, atrakcyjną kobietą, a także dodatkowo niższą ceną. To naturalnie dzięki prężnej akcji reklamowej dużo popularnych artykułów zawdzięcza swój sukces, konsumenci szybciej kupują markę, o której wiedzą. W Internecie można natrafić w każdym miejscu na parasole z nadrukiem. Choć zmasowana informacja dotycząca wytwarzanego produktu zabiera na ogół ogromne zasoby finansowe, lokata ta jest rentowna oraz zazwyczaj zapewnia wysoki zysk. Reklama powinna charakteryzować się prostotą przyjmowania przez ewentualnych kupujących oraz jest to rzecz bezdyskusyjna. Ważne staje się nie tylko to, żeby w prosty sposób dotarła do adresata, ale musimy mieć na względzie to, iż winna mieć charakter uczuciowy, rozsądny a także moralny.

Te trzy składowe reklamy zdają się być niezbędne, w każdego rodzaju nieźle skonstruowanej reklamie. Charakter racjonalny polega na tym, że cechuje się przedstawieniem korzyści odniesionych przez kupującego poprzez zakup promowanego artykułu. Tak, więc dlatego reklama sponsorowana winna wzbudzać zaufanie, iż wiadomości podane w reklamie są autentyczne. Typ uczuciowy polega na odwołaniu się do przeżyć ludzi, którzy ją widzą.

Jest oczywiste, że wszelka reklama nawiązuje do innego gremium, inni odbiorcy reklamy obejrzą reklamę obuwia, a zupełnie inni klej do protez. Czym tłumaczy się charakter moralny reklamy? Ani jedna reklama nie powinna być pozbawiona charakteru etycznego, to znaczy, iż powinna nawiązywać do zasad postępowania, jakie są należyte. Tak więc linki sponsorowane powinny nas przenosić do reklamy, która jest zrobiona szeroko oraz oddziałuje we wszelakich aspektach na klienta. Całość tego ma nakłonić zwykłego śmiertelnika z ulicy, by kupił nasz towar.