Każda postać podejmująca jakikolwiek wysiłek fizyczny ma na pewno jakiś cel. Jedni wyszukują sposobu na spadek masy ciała, inni chcą polepszyć kondycję fizyczną, inni chcą stworzyć tężyznę fizyczną a jeszcze inni dbają w ten sposób o porządne zdrowie. By jednak zrealizować swój plan, warto właściwie przygotowywać się do treningu. Złe podejście do trenowania może przynieść więcej szkód niż korzyści. Pierwszą oraz naczelną zasadą jest wykonanie stosownej rozgrzewki. Bez rozgrzania mięśni i stawów nasze ciało jest zbyt sztywne, mięśnie nie są podatne na rozciąganie, czego wynikiem mogą być niestety nadmiernie liczne kontuzje.

Przeważnie pojawiają się one w obrębie stawów. Biegacze narzekają na kondycje stawów kolanowych a także na zmiany chorobowe w obrębie tak zwanych ścięgien Achillesa. W trakcie uprawiania innych typów sportu są w stanie wystąpić kontuzje kręgosłupa, rąk i barków, dlatego należałoby ćwiczyć z kompetentnym trenerem Trener personalny Łukasz Osuchowski, który zadba o to, aby kontuzji nie było. Rozgrzewka powinna być wykonana przed podjęciem każdej aktywności fizycznej, bez względu na jej aktywność. Należy się rozgrzać zarówno przed jogą i aerobikiem jak i przed treningami siłowymi. Dodatkowym czynnikiem oddziałującym na efektywne trenowanie jest uzyskanie optymalnego tętna. W większości wypadków na jego wysokość zwracają uwagę osoby chcące podczas treningu zgubić zbyteczne kilogramy.

W tym wypadkach należy nie zapominać, że spalanie tkanki tłuszczowej następuje dopiero po upływie około 20 minut treningu i uzyskaniu około 65 – 80 procent perfekcyjnego tętna. Jego wielkość oblicza się w nadzwyczaj banalny sposób odejmując od liczby 220 liczbę swoich lat. Wynik odejmowania wyznacza poziom optymalnego tętna. Jeżeli więc ktoś zamierza spalić niechcianą tkankę tłuszczową, powinien obliczyć swoje tętno i dbać o uzyskanie właściwej jego wysokości w czasie treningów fizycznych.

W czasie pierwszych 20 minut energia do wykonania wysiłku pochodzi w 80% z glukozy, a tylko 20% z tłuszczu. Dopiero po upływie tego czasu oraz osiągnięciu należytej wysokości tętna następuje właściwe spalanie tkanki tłuszczowe. W wypadku zbyt niskiego tętna nie wolno uzyskać efektu odchudzającego, natomiast przy nazbyt wysokiej wartości może dojść do spalania mięśni.