Pewnie wielu z nas ma swoje prywatne, od czasu do czasu paru czy też kilkunastoletnie auto, średniej klasy. Co poniektórzy, a w szczególności młodzi ludzie potrzebują by miało ono jak optymalne osiągi w trakcie wyścigów na torze. W znacznej większości przypadków stereotypowe fabryczne auta nie gwarantują takich możliwości, więc wypada je nieco podrasować.

Taki zabieg nazywa się tuningiem, innymi słowy podkręceniem parametrów lub też przerobieniem silnika oraz dodaniem innych elementów. Tuning dotyczy nie tylko poprawienia osiągów na torze, lecz też wyglądu zewnętrznego, by auto wyróżniało się wśród wielu innych.

W wielu przypadkach instalowane są dodatkowe spoilery, większe koła, pionierskie lampy, przemalowywana karoseria itp. Mając już tak przerobione auto jesteśmy w stanie brać udział w wyjątkowych wyścigach, a także zaszpanować przed innymi. Wymienić można również inne rzeczy, na przykład szyby – naprawa szyb samochodowych radom, przetestuj. Każde auto jak wiele innych maszyn i urządzeń wszelkiego użytku ma swoje wyznaczone parametry. Są one podawane, po to abyśmy wiedzieli czym się kierować w trakcie wyboru danego modelu. Pierwszym i zarazem najważniejszym jest rok produkcji podawany przy dowolnym modelu, ponieważ auta starsze niż 30 lat w większości wypadków nie nadają się już do użytku.

Dalej mamy takie parametry jak: przebieg podawany w km, pojemność silnika w cm3 oraz jego moc w KM. Są to najważniejsze dane techniczne. Prócz tego istotne są: rodzaj skrzyni biegów – może być manualna lub też automatyczna, rodzaj paliwa, rodzaj pojazdu (kombi, sedan itp.), liczba drzwi oraz stan ogólny. W rozmaitych ogłoszeniach kupna, sprzedaży podaje się również akcesoryjne wyposażenie takie jak: ABS, elektryczne lusterka i szyby, klimatyzacja, poduszka powietrzna, wspomaganie kierownicy, radio oraz wiele innych.