Niewiele osób zdaje sobie kwestię z tego, jak niezwykle wpływają na nas wszystkie reklamy. Specjaliści zajmujący się marketingiem wciąż prześcigają się w ideach. To z jednej kwestii porządne, bowiem rozwijające. Z drugiej zaś, nasza podświadomość rozpoczyna mylnie odczytywać sygnały. Jesteśmy coraz mniej odporni na reklamy, chociaż wydaje nam się, że jest całkiem odwrotnie.

Strony WWW przenoszą nas do punktów sprzedaży internetowych, reklamy w radiu są puszczane o takich godzinach, kiedy najwięcej ludzi podróżuje autem oraz nie niezwykle ma jak przełączyć stacje radiową. To istne szaleństwo, jednakowoż reklamy rządzą nie tylko w telewizji oraz internecie, ale również w gazetach. Użytkuje się tam tak zwany system milenium. Redaktorzy są zmuszeni wypełniać tekstem co do jednego znaku puste pola, wolne od reklam. Dla żurnalistów jest to zjawisko właściwie smutne i nie wiadomo z jakiej przyczyny reklamy zdominowały nawet ładne i sprytne gazety z prawdziwą treścią. Okiem marketingu człowiek jest jedynie konsumentem, jakiego warto zachęcić do kupowania przedmiotów – dla korporacji polecamy również odzież reklamowa. Aż z trudem uwierzyć w to, jaki wpływ na życie milionów ludzi wywierają reklamy. Będzie to zjawisko powszechne i o jego istnieniu wiedzą całkowicie reklamodawcy, jak oraz odbiorcy komunikatu. Na chwilę obecną spoty reklamowe są wszędzie. W autobusach, na przydrożnych telebimach, w radiu, telewizji, internecie, gazetach, na ulicy.

Nawet specjalnie wynajęci pracownicy pragną przekazać nam treści reklamowe. Świat oszalał po tym względem już kilka lat temu, jednakże to zjawisko nadal się nasila. Reklamy zdominowały dziennikarzy. Dawniej wstawiało się obrazki reklamowe w miejsca, jakie nie pozostały zapełnione tekstem. Obecnie jest inaczej. To redaktor musi dopasować się w własnych pracach do wyznaczonego przez reklamy miejsca. Są wyjątkowe systemy, których pilnują edytorzy. Reklamy są najważniejsze oraz bez dwóch zdań otaczają nas na każdym postawionym kroku. Nie wiadomo jak układałby się rynek, gdyby nie było reklam. Być może kupowalibyśmy gruntownie inne artykuły oraz nie zwracalibyśmy tak obszernej uwagi na marki ubrań, środków czystości i innych tego rodzaju rzeczy.