Wypracowane systemy odżywiania się, które są sporym orężem, zapobiegającym powstawaniu miażdżycy. Pośród nich jednym z głównych jest dieta regulująca poziom lipidów, formułowana również inaczej dietą niskocholesterolową. W odczuciu dużej grupy ludzi, cholesterol jest jednym z największych wrogów organizmu ludzkiego. Zgodność z rzeczywistością jest jednak taka, iż cholesterol odgrywa przede wszystkim znaczącą rolę choćby w rozwijaniu błon komórkowych, przewodzeniu impulsów nerwowych czy wytwarzaniu witaminy D.

Zalet cholesterolu wolno żeby zamienić zdecydowanie więcej, jednak najważniejsze jest to, aby utrzymywał się on w organizmie, na stricte określonym poziomie. Wszystkie trudności powiązane z oddziaływaniem cholesterolu wynikają z jego nadmiaru. Zatem przez internet, jako ekspert wykreuje słuszną dietę regulującą poziom lipoprotein, którymi są cząstki cholesterolu połączone z odpowiednimi białkami transportowymi. W diecie antycholesterolowej powinny odnaleźć się pomiędzy innymi chude mięso dostatnie w karnitynę oraz rośliny strączkowe i warzywa korzeniowe zawierające w składzie błonnik. Pośród rodzajów diet występują takie, jakich zadaniem jest nie tyle walka z nadwagą, co dbałość o zachowanie równowagi w funkcjonowaniu organizmu. Jednym ze sposobów odżywania, funkcjonującym profilaktycznie w walce z niektórymi typami schorzeń jest dieta na cholesterol.

Pionierską zasadą odnoszącą się do tego typu systemu odżywiania jest zmniejszenie spożyć towarów, jakie zachwiałyby prawidłowym poziomem lipoprotein LDL oraz HDL. W wypadku tych pierwszych, określanych o wiele bardziej wymownie szkodliwymi proteinami, dieta na cholesterol powinna obniżać ich poziom, Całkowicie inaczej wygląda sytuacja ze właściwymi proteinami HDL, gdzie produkty wchodzące w skład jadłospisu diety niskocholesterolowej powinny zwiększać ich stężenie. Dietetyk, w diecie regulujące poziom cholesterolu, zaleca zmniejszenie spożycia artykułów zawierających tłuszcze pochodzenia zwierzęcego. Nie chodzi tutaj o całkowite wykluczenie tłuszczów, wyłącznie zastąpienie tych nasyconych, zdecydowanie lepszymi nienasyconymi. Głównymi czynnikami menu diety na cholesterol są artykuły rybne, warzywa oraz owoce.